Czy warto prowadzić pozycjonowanie na miasto lub województwo?

pozycjonowanie

Wiele firm dopiero budujących swój wizerunek w Internecie zastanawia się, czy warto postawić na pozycjonowanie ogólnopolskie na ogólną frazę, czy może lepiej zdecydować się na pozycjonowanie na konkretne miasto lub województwo. Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie jest prosta i zależy od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz. Jeśli bowiem działalność Twojego przedsiębiorstwa jest w pełni stacjonarna – na przykład oferujesz usługi fryzjerskie, fizjoterapeutyczne czy prowadzisz salon SPA – wówczas najlepiej sprawdza się pozycjonowanie ograniczające się do miasta lub względnie województwa, w którym znajduje się Twoja firma.

Pozycjonowanie lokalne – zalety

Pozycjonowanie lokalne niesie ze sobą szereg zalet. Po pierwsze, pozwala Ci lepiej i szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów z okolicy. W tym pozycjonowaniu wykorzystuje się bowiem frazy ogólne rozbudowane o nazwę miasta (dzielnicy/regionu/województwa). Przykładem może być „fryzjer łódź” czy „tania pizza na pomorzu”. Takich usług szukają najczęściej osoby szczerze zainteresowane skorzystaniem z nich, dlatego jeśli to nasza strona www będzie się wyświetlać na górnych pozycjach w wynikach wyszukiwania, wówczas mamy dużą szansę na to, że dany internauta stanie się naszym faktycznym klientem, przychodząc do naszej firmy stacjonarnej w danym mieście.

Warto także zauważyć, że na pozycjonowanie lokalne jest o wiele mniejsza konkurencja niż w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego. Konkurujesz tu bowiem jedynie z firmami z Twojej okolicy, nie zaś z całego kraju, co zresztą w przypadku biznesów stacjonarnych nie miałoby najmniejszego sensu. Tutaj bowiem możesz skupić się na słowach kluczowych ograniczonych lokalnie, co zwiększy widoczność Twojej strony internetowej dla osób z tego samego regionu – a to z kolei przełoży się na większy ruch na stronie i w efekcie w salonie prowadzonym stacjonarnie.

Czy można łączyć pozycjonowanie lokalne z ogólnopolskim?

Oczywiście możliwe jest prowadzenie równolegle dwóch strategii SEO – tej skupionej na pozycjonowaniu lokalnym oraz drugiej, której celem jest ogólnopolskie pozycjonowanie stron wwwTo przynosi najlepszy efekt w przypadku biznesów, które działają zarówno stacjonarnie, jak i w Internecie. Przykładem może być wiele sklepów – na przykład tych z towarem regionalnym. Choć sklep taki znajduje się w konkretnym mieście i można w nim zrobić zakupy, to posiada także swoją stronę internetową, z której oferuje wysyłkę produktów na cały kraj.  W takim przypadku warto pozycjonować także na frazy ogólne.

Jak widać, pozycjonowanie stron www zarówno lokalne, jak i ogólnopolskie, przynosi wiele korzyści, dlatego warto zadbać o to, aby było ono prowadzone w sposób w pełni profesjonalny, co pozwoli naszej witrynie znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania.