pozycjonowanie

Zdecydowaną większość polskich firm stanowią lokalne biznesy, w tym mikroprzedsiębiorstwa, których jest w kraju ponad 2 miliony. Firmy te mają z reguły ograniczony budżet na promocję, a przynajmniej nie jest on na tyle duży, by mogły one konkurować z globalnymi markami i reklamować się w tv czy prasie. Mikroprzedsiębiorca to ktoś, kto szuka reklamy nowoczesnej, skutecznej, a przy tym przystępnej cenowo – dokładnie takiej, jak pozycjonowanie stron internetowych. Czym właściwie jest pozycjonowanie i jak wykorzystać je w promocji firmy?

Pozycjonowanie lokalne dla małego i średniego biznesu

Pozycjonowanie stron internetowych to w dużym skrócie usługa polegająca na promowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie lokalne jest szczególnym rodzajem tej usługi, a celem jest zwiększenie widoczności firmy w Google na frazy powiązane z określoną lokalizacją, taką jak np. miasto lub dzielnica. Tego rodzaju pozycjonowanie doskonale sprawdza się w przypadku wszelkich biznesów, których priorytetem jest docieranie z ofertą do odbiorców z danego obszaru. Z takiej promocji korzystają więc restauracje, kawiarnie, siłownie, specjalistyczne sklepy i wszelkie stacjonarne punkty handlowe oraz usługowe.

Aby pozycjonowanie lokalne (i każde inne) mogło być skuteczne, konieczne jest dobranie adekwatnych fraz kluczowych. Są to hasła, po wpisaniu których w wyszukiwarce dana strona powinna pokazać się jako jeden z wyników organicznych (niesponsorowanych). Fraza kluczowa stanowi zwykle połączenie nazwy danego produktu lub usługi z nazwą miejscowości. Agencja marketingowa zajmująca się pozycjonowaniem w Gdańsku będzie się więc promować w wyszukiwarce na hasło pozycjonowanie Gdańsk, podczas gdy bar z kuchnią chińską w Poznaniu będzie pozycjonował frazę “restauracja chińska Poznań”. Wszystko po to, by poprzez wyniki w wyszukiwarce dany biznes mógł zostać odnaleziony przez jak największą grupę potencjalnych klientów.

Jakie korzyści daje przedsiębiorcy pozycjonowanie lokalne?

Promowanie firmy w wyszukiwarce Google ma szereg plusów:

  • daje możliwość dotarcia do wielu nowych klientów zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą
  • ma atrakcyjną relację ceny do efektów
  • udostępnia kilka modeli rozliczeniowych do wyboru – w tym pozycjonowanie za efekty, pozycjonowanie w ramach abonamentu
  • pozwala rozszerzyć zasięgi również na sąsiednie dzielnice, miejscowości, a w razie potrzeby i województwa
  • umożliwia zarówno ogólne promowanie oferty, jak i reklamowanie poszczególnych produktów.

Zaleca się, aby z pozycjonowania zacząć korzystać natychmiast po wdrożeniu strony www. Na pierwsze efekty usługi trzeba nieco poczekać, dlatego im szybciej przedsiębiorca zleci skuteczne SEO dla swojej firmy, tym lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *